fredag 9. september 2011

Maldonsaltet Amadinepoteter

Som liten likte jeg ikke poteter og jeg husker at jeg lette rundt i gryta etter den minste poteten eller fikk lov til å ta en halv, for potet måtte jeg spise. Som voksen spiser jeg poteter fordi jeg "må", det hører liksom med til maten. Det er blitt en vane. Men dette er unntaket:

Det er stor jubel i heimen hver gang disse kommer på bordet. Og oppskriften er enkel. Vask og tørk godt av en pakke amadinepoteter. Ha de i ei ildfast form og hell over solsikkeolje. Bland godt med hendene så alle potetene er godt dekket med olje. Strø over maldonsalt. Steikes på 200 grader i ca en time. Rør litt rundt noen ganger underveis.

Disse potetene passer mye. Denne dagen hadde vi det til steikt laks, brokkoli og rømme. De passer også veldig godt til for eksempel kylling og grillmat.

God helg ønskes til alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar